Presserom.jpg
PWC - SAMVITTIGHET.jpg

PwC drikker kaffen med god samvittighet

PwC Norge

Vår kaffeleverandør, King Coffee, sørger nemlig for at en større del av verdiskapningen i kaffeindustrien havner der den hører hjemme, nemlig hos de landene som dyrker kaffen.

 

Et tilsynelatende tilfeldig valg av kaffeleverandør har fått implikasjoner for tusenvis av mennesker. Men det er ikke tilfeldig. For PwC mener noe med sitt samfunnsengasjement. 

BUDSTIKKA Finalist.jpg

Kaffekonger til grønn finale!

Budstikka

King Coffee dyrker også østerssopp på kaffegrut, sammen med bedriften Gruten AS, og det var dette eksempelet på såkalt sirkulær økonomi som sendte Bærum-selskapet til finalen... 

 

SB Index pressemelding.jpg

Finalister til årets Bidrag 2020

Sustainable Brand Idex

King Coffee, Bergans & Orkla er finalistene i Årets bidrag innen bærekraftig merkevarebygging. Juryen har særlig vektlagt innsats knyttet til nyskapning og innovasjon samt fokus på fremtiden. Av de totalt 19 bidragene var det disse tre som oppfyller kriteriene best.

 

snur opp ned arkiv.jpg

Snur opp ned på jobbkaffen

Dagbladet

Et norsk selskap snur opp ned på jobbkaffen. Det unge selskapet King Coffee vil nå at nordmenns kaffedrikking skal bidra til å gjøre verden til et litt bedre sted.

NATIONEN.jpg

Dyrker østerssopp på egen kaffagrut

Nationen

Selskapet PwC sin kaffegrut går til å dyrke østerssopp.
-Vi gjør en del interne prosjekter for å bygge engasjement om sosialt ansvar og bærekraft.

 

dyrker sin egen lunsj.jpg

Dyrker sin egen lunsj på kaffegrut

Budstikka

Norconsult i Sandvika hadde en noe annerledes lunsj sist uke. 

Rudi Holt, leder for kontortjenester og driften på Sandvikakontoret, forteller at hun aldri har sett så mange mennesker i kantinen. 

Årsak: Det ble servert en helt ny rett: sopprisotto med østerssopp dyrket frem på firmaets egen kaffegrut.
 

BUDSTIKKA KLIMAKLOK.jpg

Kaffekonger stakk av med Bærums miljøpris

Budstikka

Juryen er imponert over King Coffee sitt helhetlige syn på klima, miljø og inkludering. De har tatt hensyn til hele produksjonskjeden for kaffe og har med et kritisk blikk og bærekraftig vurdering av råvarer, transport, omsetning, distribusjon og håndtering av avfall tatt for seg alle ledd i sin, sa Hammer Krog i talen sin.